Dubbele transcriptie?
schreef op 11-07-2012 10:06:
Ik heb even gekeken bij het deelresultaat dat al op de site van het Stadsarchief Amsterdam staat. Nu valt me op, dat er twee mensen zijn die Hendrik Cornelis van der Velden heten. Allebei wonen ze op de Bilderdijkstraat 81. De ene is geboren op 14 november 1866, de ander op 19 november van het zelfde jaar. Hoe zou dit in de database gekomen kunnen zijn?
-
schreef op 11-07-2012 13:14:
Bijzonder hè? maar het is echt geen foutje van de invoerders of van de controleur hoor! Bekijk de scan maar, dan zul je het zien. Mijn eerste conclusie is dat het een 'oom- en-neefje' zouden kunnen zijn, maar om dat zeker te weten zou wel wat serieuzer onderzoek nodig zijn natuurlijk. Een foutje van degene die destijds de inschrijving heeft gemaakt kun je ook niet uitsluiten.
-
schreef op 31-08-2012 14:58:
Het blijkt dat de schrijver (toen) een fout heeft gemaakt. Met de transcriptie is niets mis, heb ik net gezien toen ik scan van het origineel zag.
Maar... De familie woonde op nummer 83 en niet op 81, zoals wordt vermeld. Er is dus ergens op de achtergrond wel iets een beetje mis gegaan.
-
schreef op 31-08-2012 21:26:
Ja, dat is een verkeerde koppeling tussen adres en scan. Ik zal het doorgeven, dan kan de correctie hopelijk snel mee met de wekelijkse aanvulling van de gegevens.
|
U moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.
|