"Ik neem aan dat de omschrijving weer letterlijk overgenomen moet worden ( in de instructie staat immers: zo veel mogeliejk letterlijk overnemen) en dat levert dezefde problemen op als bij het vermelden van een omschrijving bij Onderwerpen. Vanwaar deze keuze?"
Zo veel mogelijk is niet altijd. In de invoerveld neem je niet altijd letterlijk over: y=ij, buitenlandse plaatsnamen vertaal je naar de hedendaagse, gebruikelijke naam.
Onder is geen geografische aanduiding maar een verduidelijking van een naam van een woonplaats die onder meerdere gemeenten kan vallen. Argumenten voor de woonplaats(omschrijving)in het invoerveld te plaatsen:
- het is meteen duidelijk waar iemand woont,
- de invoerder hoeft maar op een plaats in te voeren en nog niet nog een keer de uitgebreidere info te vermelden bij onderwerpen, met de kans op dat invoer of vermelding niet volledig, vergeten wordt of niet juist is.
- Lijkt mij makkelijker voor de controleur
- Er staat minder info in het onderwerpveld, én de info daar is makkelijker te lezen.
Mijn voorstel is om bijv. Zwaagdijk, Sijbekarspel in te voeren, en Bergen, NH, of Rijswijk, ZH of Rijswijk, GD en daarbij de officiële afkortingen voor de provincies te gebruiken:
- DR (Drenthe),
- FL (Flevoland),
- FR (Friesland)
- GD (Gelderland)
- GR (Groningen),
- LB (Limburg),
- NB (Noord Brabant),
- NH (Noord-Holland)
- OV (Overijssel)
- UT (Utrecht)
- ZH (Zuid-Holland)
- ZL (Zeeland)