Diamantbewerkers Amsterdam

Help mee de ledenadministratie van de Algemene Nederlandse Diamantbewerkers Bond in te voeren en ontdek waar de diamantbewerkers het vak leerden, welke beroepen er waren en waar ze woonden.

Stand van zaken

  • 44.526 scans
  • 246 deelnemers

  • 28.279
    • 46.9% Onbruikbaar
    • 63.5% Ingevoerd
    • 38% Gecontroleerd
    Ingevoerd 100%
  • 16.942
    • 46.9% Onbruikbaar
    • 63.5% Ingevoerd
    • 38% Gecontroleerd
    Gecontroleerd 84.9%
Meedoen aan dit project
Hil

Hil

Waar zet ik het?

IK heb dit altijd onder geschiedenis geplaatst maar vraag me af of ik dit niet ook onder "bedankte" en overlijdensdatum moet zetten???

  • Karin Hofmeester

    Karin Hofmeester

    Beste allen,

    Als er in dit vak mededelingen staan die qua inhoud exact overeenkomen met de velden Bedankt, Geschrapt etc en Overleden dan is het inderdaad goed om die in de daarvoor bestemde velden te zetten en niet alleen bij geschiedenis. Dat maakt straks het verwerken van de data een stuk makkelijker!

    Hartelijke groet,

    Karin

  • dac

    dac

    Laatst bijgewerkt op: 

    @ Karin, 

     

    Bedoel je dat we deze informatie zowel in de eventueel overeenkomende velden moeten invoeren EN ook in het geschiedenis-veld? Je schrijft immers: " niet alleen bij geschiedenis".

  • Ralph van der Vliet

    Ralph van der Vliet

    Laatst bijgewerkt op: 

    Dit type kaart kent niet echt een vak 'geschiedenis'. De teksten die ik tegenkom op dit type kaart en in het vak wat hierboven getoond wordt, behandel ik als volgt. 

    Alle data van veranderingen in het lidmaatschap die ik kwijt kan in de daarvoor bestemde velden (Bedankt/geschrapt/vertrokken/ etc)  vul ik daar ook in en niet nog eens in geschiedenis. Ik neem in die velden de volledige tekst over zoals dat op de kaart staat. Soms kunnen er ook mutaties staan die je niet specifiek kan toewijzen aan een veld. Bijvoorbeeld Over van Antwerpen met een datum, Adsp. lid met een datum enz. Voor deze mutaties gebruik of misbruik ik wel het blok geschiedenis. Mijns inziens is het belangrijker dat alle informatie die op de kaart staan zoveel mogelijk in de velden worden ingevuld. Uiteraard wel in de correcte velden en volgens de instructies. 

    Op dit type kaart staat ook onder op (niet zichtbaar) een veld met opmerkingen De teksten die daar staan vul ik ook in het vak geschiedenis.

    Uiteraard weet ik niet of deze methode de juiste is, mijns insziens wel. Dus een reactie van de projectleiders lijkt me wel handig. Ook al zijn we bijna klaar met het invullen van de kaarten, voor de controleurs kan het wel wel handig zijn om te weten wat de beste methode is.

    Nog even voor de duidelijkheid. De type kaart waar wel het vak geschiedenis staat en waar ook veelal heel veel mutaties worden vermeld, deze neem ik ook letterlijk over in het vak geschiedenis. De data die daar staat vul ik niet nog eens in in de daarvoor bestemde velden, dit is wel in tegenstelling tot de kaart zoals die hierboven getoond wordt, dus zonder vak geschiedenis. Volgens mij zijn daar ooit eens afspraken over gemaakt. 

  • dac

    dac

    Ik neem aan dat gegevens niet dubbel ingevoerd hoeven te worden, maar dat blijkt niet duidelijk uit Karin's reactie. We moeten haar reactie nog even afwachten, want het is voor de controleurs prettig als ieder volgens de instructie invoert.

  • Karin Hofmeester

    Karin Hofmeester

    Beste allen,

    Ik ben het helemaal eens met de methode die Ralph voorstelt. Zo komt alles zo efficient mogelijk in de juiste velden terecht en wat je daar niet in kwijt kunt, kan alsnog bij Geschiedenis worden ingevoerd. Dank voor de goede suggestie!

    Hartelijke groet,

    Karin