Traliewerk / Traaljewurk

Eeuwenlang bevolkten veel kostgangers de diverse Friese gevangenissen. Je vindt de namen en bijbehorende informatie van verdachten en veroordeelden terug in de inschrijfregisters van de betreffende gevangenis. Deze registers uit het zogeheten Gevangeniswezen zijn vanaf 1797 bewaard gebleven in ons archief. Help jij mee om deze gegevens hier uit te halen en zo voor iedereen toegankelijk te maken? Wellicht kom je nog een voorouder tegen…

Current status

  • 40.086 scans
  • 935 participants

  • 39.857
    • 0.6% Unusable
    • 99.4% Double entered
    • 78.5% Validated data
    Double entered 100%
  • 31.461
    • 0.6% Unusable
    • 99.4% Double entered
    • 78.5% Validated data
    Validated data 79.1%
Participate in this project

Project info

motorschip

motorschip

Scan ingevoerd en afgerond, uitgelogd (opgelost, soort van)

Updated at: 

Dag allen,

De laatste tijd word ik vaak uit het systeem gegooid als ik op 'Afronden' klik, nadat ik net alle gedetineerden van een scan heb ingevoerd. Bij opnieuw inloggen in het systeem moet ik opnieuw beginnen met de scan (omdat de eerder ingevoerde gegevens niet zijn opgeslagen). Hoogst irritant. Hebben meer mensen hier last van? 

Het heeft natuurlijk altijd nut om de scan tussentijds op te slaan (dat begrijp ik), maar dit was tot op heden niet nodig. Het uitloggen gebeurt nu dagelijks, voorheen niet of nauwelijks.

  • Maaike Aantjes

    Maaike Aantjes

    Heel af en toe heb ik dat ook motorschip, ook zelfs een keer bij het tussentijds opslaan. Inderdaad heel irritant. Ik weet niet goed meer hoe je dit moest oplossen het is in een ander project ook wel eens aangekaart maar ik weet het niet meer.

  • yvonnelmc

    yvonnelmc

    volgens mij kan het komen doordat je te lang ingelogd ben. dus log in ieder geval een keer per dag even uit en opnieuw in.

  • motorschip

    motorschip

    Oké, dank jullie wel. 

  • Inez D

    Inez D

    Ik had dat vandaag ook, heel irritant! Voor niks een groot deel zitten invoeren. Ik was nog niet zo lang bezig.

  • motorschip

    motorschip

    @Velehanden

    Helaas gebeude dit me zojuist opnieuw, na nog geen 30 minuten ingelogd te zijn geweest, toen ik probeerde tussentijds op te slaan. Het begint nu echt vervelend te worden. 

    Naar aanleiding van bovenstaande conversatie met andere medewerkers log ik na een uur invoeren uit (bij wijze van pauze), om voor het volgende uur invoeren opnieuw in te loggen (en na dat uur weer uit te loggen). Dit heeft duidelijk geen effect en wordt vermoedelijk ook niet door een time-out of te lang ingelogd staan veroorzaakt. Hoe kan ik voorkomen dat ik na het invoeren van 3/4 tot een gehele scan opnieuw kan beginnen?