Wat wel en wat niet overnemen ?
We merken dat daar nog vele vragen over zijn en proberen er hier alvast dieper op in te gaan.
1.Per zitting (aanvang aangegeven met groene pijl en einde aangegeven met rode pijl):
Taal, datum en type notul (gemeenteraad of college van burgemeester en schepenen).
Tip : GR (gemeenteraad), CBS (college van burgemeester en schepenen) staat in de bestandsnaam van de scan.
2.De diverse punten (al dan niet genummerd) waaruit een zitting kan bestaan :
Het gehele punt wordt omkaderd.
2.1.Het punt heeft een een titel.
Dit wordt letterlijk overgenomen. Enkel de titel dus. Niet wat daaronder allemaal eventueel nog staat.
2.2.Het punt heeft geen titel.
Dan vragen we aan de invoerder het punt volledig te lezen en het zelf naar eigen inzicht met een paar trefwoorden weer te geven.
Probeer daarbij na te gaan op welke trefwoorden een onderzoeker zou kunnen zoeken...
Stel dat een punt zonder titel gaat over het verhogen van de jaarweddes voor bedienden... Dan zijn gepaste trefwoorden "jaarweddes", "bedienden"...
Dit project heeft zodanig veel variaties (handgeschreven, getypte notulen, genummerde en niet genummerde notulen, notulen met of zonder titel, geschreven in het Frans of Nederlands, etc) dat het heel lastig is een éénduidige en alles omvattende handleiding te schrijven.
Vaste richtlijnen zijn :
-het geheel omkaderen van een punt.
-letterlijk overnemen van de titel, als deze er is.
-zelf voor de hand liggende trefwoorden toekennen als er geen titel is.